Πριν ακόμα ο επισκέπτης εισέλθει στο Αχίλλειο, μπορεί να νοιώσει το μεγαλείο του αντικρίζοντας τα πρώτα αγάλματα και γλυπτά που κοσμούν τον περίβολο και το εξωτερικό του ανακτόρου, όλα εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική μυθολογία, τους μεγάλους κλιμακωτούς κήπους και την εκπληκτική θέα.

Καθώς εισέρχεται στο ανάκτορο ο επισκέπτης αντικρίζει το κλιμακοστάσιο, ανεκτίμητο έργο τέχνης, το οποίο υμνεί την ελληνική μυθολογία με αγάλματα του Δία και της Ήρας, μικρότερα αγαλματίδια και γύψινα γλυπτά. Δεξιά θα δει το πορτρέτο της Αυτοκράτειρας Ελισάβετ, ενώ αριστερά θα θαυμάσει το μαρμάρινο τζάκι και τα αγαλματίδια που το κοσμούν. Η οροφή διακοσμείται με ένα τεράστιο φρέσκο, έργο απαράμιλλης τέχνης, που απεικονίζει αλληγορικά τις “Τέσσερις Εποχές” του χρόνου. Στο τέλος της σκάλας υπάρχει μια μεγαλειώδης ελαιογραφία που απεικονίζει τον Θρίαμβο του Αχιλλέα στη μάχη με τον Έκτορα.

Το καθολικό παρεκκλήσι της Ελισάβετ αποτελεί ολόκληρο ένα έργο τέχνης, με εντυπωσιακότερο σημείο την τοιχογραφία στο θολωτό, που απεικονίζει τη δίκη του Χριστού. Στην Αίθουσα της Ελισάβετ υπάρχουν έπιπλα και αντικείμενα που προέρχονται από το υπνοδωμάτιό της, όπως επίσης και ένας μεγάλος πίνακας που απεικονίζει τον Οδυσσέα και τη Ναυσικά στο νησί των Φαιάκων, ενώ στην Αίθουσα του Κάϊζερ εκθέτονται προσωπικά αντικείμενα του αυτοκράτορα της Γερμανίας Γουλιέλμου του Β’, μια προσωπογραφία του ιδίου και άλλοι πίνακες με ναυτικά θέματα.

Το εξωτερικό το ανακτόρου κοσμείται επίσης από απαράμιλλα έργα τέχνης. Στο περιστύλιο του Αχίλλειου δεσπόζουν τα εννέα μαρμάρινα αγάλματα των μουσών, τα οποία συνοδεύονται από το άγαλμα του Απόλλωνα, οι Τρεις Χάριτες και το άγαλμα του φτερωτού Ερμή. Μέσα στη στοά του Περιστυλίου, τη Στοά των Σοφών, σώζονται 13 προτομές αρχαίων φιλοσόφων και η προτομή του Σαίξπηρ. Το μεγαλύτερο ίσως σε αξία άγαλμα στο Αχίλλειο είναι ο “Αχιλλεύς Θνήσκων” που παρουσιάζει τον Αχιλλέα που πεθαίνει προσπαθώντας να βγάλει το ακόντιο από τη φτέρνα του. Το άγαλμα ο “Αχιλλεύς Νικών” είναι το μεγαλύτερο άγαλμα του Αχίλλειου, με διαστάσεις εξωπραγματικές, όπου ο Αχιλλέας παρουσιάζεται στη στιγμή της νίκης του.